martes, 14 de mayo de 2013

Article 7 – Experiències úniques


Relacions Públiques del producte


Avui explicarem una altra de les tècniques específiques de les Relacions Públiques, les RRPP del producte.

Són aquelles que et fan viure el producte en primera persona a partir d’una experiència que té a veure amb els beneficis d’aquest producte. Per tant, et fan partícip d’aquell producte per tal que la persona pugui percebre’l millor i ajudar-lo a prendre una bona decisió. Tanmateix, tot això no és suficient. És necessari, a més, dimensionar aquesta experiència, fer-la global.

Cal destacar que les RRPP del producte estan a dins del Màrqueting i depenen del mercat. D’alguna manera, són subsidiàries del Màrqueting.  

També han de generar complicitats, vincles amb els clients potencials. Fem al·lusió al concepte del Engagement. Es basa en crear una certa fidelitat i motivació per a que els usuaris defensin i sentin que formen part de la marca i d’aquesta manera ens dirigeixin a nous clients. Tenir usuaris engaged (compromesos) amb una marca és un factor molt valuós ja que a mesura que passi el temps, es convertiran en predicadors de la marca. Per tant, l’èxit d’un negoci depèn dels usuaris recurrents. L’Engagement és el grau en el qual un consumidor interactua amb la seva marca. El compromís entre la marca i els usuaris.

Tot això està molt vinculat a la Publicity (la publicabilitat), és a dir, al fet que es parli d’una marca, d’una persona o una entitat. Aconseguir que el públic et recordi.

Són molts els exemples que podríem citar per referir-nos al tema. Diàriament, la majoria de marques llencen al mercat noves experiències al voltant de productes.


Tot i així, ens centrarem en el cas de l’empresa alemanya Audi d’automòbils de luxe que ha impulsat un projecte innovador anomenat Audi Driving Experience.



 
Amb l’eslògan “Desate la potencia. Domine la técnica”, l’objectiu és fer que els amants de la conducció experimentin noves sensacions mitjançant els cursos que ofereixen.

La millor manera de descobrir l’autèntic potencial d’un Audi és comprendre a fons les seves prestacions tecnològiques i aprendre a dominar les tècniques que exploten la seva capacitat. Per això, els cursos d’Audi Driving Experience dirigits pels instructors de l’empresa, proporcionen les eines per a una conducció més segura i esportiva. Es tracta d’experimentar les sensacions més intenses que l’automoció pot oferir als clients.


Proposen quatre tipologies diferents de cursos al seu web oficial, explicant les característiques detallades de cadascun: Dynamic (“Domine lo impredecible”), Progressive (“El arte de trazar curvas”), Sportscar (“Galope sobre 550 CV”) i Winter (“Conquiste una nueva superfície”). El primer ensenya a mantenir el vehicle sota absolut control en qualsevol circumstància. El segon es centra en la dominació de les corbes. El tercer permet viure en primera persona les sensacions de conducció inèdites al volant d’un bòlid, l’Audi R8. El quart és una nova superfície. Un nou repte. Vol posar a prova la destresa dels conductors en eslàloms trepidants sobre neu i gel.  






































Tal i com hem pogut observar, cada terreny de conducció té les seves pròpies regles. Aprendre a dominar-les totes es converteix en una experiència excitant.
L’experiment inclou viratges i derrapatges extrems en un circuit de carreres professional, lliscaments en gel i neu en les instal·lacions de Grandvalira.


Aquest és el procés d’aprenentatge i oci ideat per Audi Driving Experience per arribar a dominar la neu i l’asfalt. Un domini que es tradueix, no només en una conducció més segura, sinó també en un major plaer de conducció que permetrà als usuaris portar a l’extrem tot el potencial del seu Audi


Per finalitzar, podríem dir que Audi ho ha fet prou bé, esforçant-se per satisfer els seus clients, proporcionant-los noves maneres de gaudir uns automòbils de qualitat. Ha creat així una experiència pròpia al voltant d’un producte, en aquest cas, els cotxes, fent augmentar també el seu atractiu i ampliant els seus públics. 






Fonts emprades i webs d’interès:





 


 








No hay comentarios:

Publicar un comentario