Relacions Públiques del producte
Avui explicarem una altra de les
tècniques específiques de les Relacions Públiques, les RRPP del producte.
Són aquelles que et fan viure el
producte en primera persona a partir d’una experiència que té a veure amb els
beneficis d’aquest producte. Per tant, et fan partícip d’aquell producte per
tal que la persona pugui percebre’l millor i ajudar-lo a prendre una bona
decisió. Tanmateix, tot això no és suficient. És necessari, a més, dimensionar
aquesta experiència, fer-la global.
Cal destacar que les RRPP del
producte estan a dins del Màrqueting i depenen del mercat. D’alguna manera, són
subsidiàries del Màrqueting.
També han de generar
complicitats, vincles amb els clients potencials. Fem al·lusió al concepte del Engagement. Es basa en crear una certa
fidelitat i motivació per a que els usuaris defensin i sentin que formen part
de la marca i d’aquesta manera ens dirigeixin a nous clients. Tenir usuaris engaged (compromesos) amb una marca és un
factor molt valuós ja que a mesura que passi el temps, es convertiran en predicadors
de la marca. Per tant, l’èxit d’un negoci depèn dels usuaris recurrents. L’Engagement és el grau en el qual un
consumidor interactua amb la seva marca. El compromís entre la marca i els
usuaris.
Tot això està molt vinculat a la Publicity (la publicabilitat), és a dir,
al fet que es parli d’una marca, d’una persona o una entitat. Aconseguir que el
públic et recordi.
Són molts els exemples que
podríem citar per referir-nos al tema. Diàriament, la majoria de marques llencen
al mercat noves experiències al voltant de productes.
Tot i així, ens centrarem en el
cas de l’empresa alemanya Audi d’automòbils
de luxe que ha impulsat un projecte innovador anomenat Audi Driving Experience.
|
Amb l’eslògan “Desate la potencia. Domine la técnica”,
l’objectiu és fer que els amants de la conducció experimentin noves sensacions
mitjançant els cursos que ofereixen.
La millor manera de descobrir l’autèntic
potencial d’un Audi és comprendre a
fons les seves prestacions tecnològiques i aprendre a dominar les tècniques que
exploten la seva capacitat. Per això, els cursos d’Audi Driving Experience dirigits pels instructors de l’empresa,
proporcionen les eines per a una conducció més segura i esportiva. Es tracta d’experimentar
les sensacions més intenses que l’automoció pot oferir als clients.
Proposen quatre tipologies
diferents de cursos al seu web oficial, explicant les característiques detallades
de cadascun: Dynamic (“Domine lo impredecible”), Progressive (“El arte de trazar curvas”), Sportscar
(“Galope sobre 550 CV”) i Winter (“Conquiste una nueva superfície”). El primer ensenya a mantenir el
vehicle sota absolut control en qualsevol circumstància. El segon es centra en
la dominació de les corbes. El tercer permet viure en primera persona les
sensacions de conducció inèdites al volant d’un bòlid, l’Audi R8. El quart és una nova superfície. Un nou repte. Vol posar a
prova la destresa dels conductors en eslàloms trepidants sobre neu i gel.
|
|
Tal i com hem pogut observar, cada
terreny de conducció té les seves pròpies regles. Aprendre a dominar-les totes
es converteix en una experiència excitant.
L’experiment inclou viratges i
derrapatges extrems en un circuit de carreres professional, lliscaments en gel
i neu en les instal·lacions de Grandvalira.
Aquest és el procés d’aprenentatge
i oci ideat per Audi Driving Experience
per arribar a dominar la neu i l’asfalt. Un domini que es tradueix, no només en
una conducció més segura, sinó també en un major plaer de conducció que
permetrà als usuaris portar a l’extrem tot el potencial del seu Audi.
Per finalitzar, podríem dir que Audi ho ha fet prou bé, esforçant-se per
satisfer els seus clients, proporcionant-los noves maneres de gaudir uns automòbils
de qualitat. Ha creat així una experiència pròpia al voltant d’un producte, en
aquest cas, els cotxes, fent augmentar també el seu atractiu i ampliant els
seus públics.
Fonts
emprades i webs d’interès:
No hay comentarios:
Publicar un comentario