Avui parlarem sobre una de les
tècniques específiques de les Relacions Públiques, els esdeveniments.
Un esdeveniment és un fet
extraordinari o important en la vida d’una persona, d’una col·lectivitat
social, de la humanitat.
Les finalitats dels esdeveniments
són diverses. Primerament serveixen per realitzar reunions de grup
organitzades. Perquè al final tinguin un missatge implícit i una estratègia del
subjecte promotor.
També són útils per crear xarxes
de relació i així, connectar persones de diferents indrets per establir vincles
professionals.
Permeten crear experiències
socials al voltant d’un contingut. Es tracta d’una experiència de relació però
sempre conceptualitzada (sinó, no tindria cap sentit).
A més, indueixen a la fundació de
lobbies (grups de pressió amb l’objectiu
d’influenciar el debat públic per canviar la postura política o legislativa).
En resum, els esdeveniments constitueixen
un gran recurs tècnic que s’aprèn a partir de la pràctica, que no té sentit
sense una filosofia ben definida i que requereix una prèvia i meditada
priorització en un concepte i uns públics.
Alguns dels molts exemples d’esdeveniments
són: congressos, conferències, jornades, cursos, seminaris, panells de
discussió, taules rodones, celebracions, gal·les benèfiques, fires, convencions
d’empleats, salons, assemblees, inauguració d’un determinat edifici, etc.
Són moltes les empreses que
realitzen esdeveniments per tal de donar-se a conèixer, aconseguir proximitat
amb la gent i atraure potencials consumidors.
Una d’elles és l’empresa de
iogurts Danone. El seu lema, ja des
de fa uns anys, és “Alimenta sonrisas”
i a la seva pàgina oficial podem trobar múltiples projectes que estan duent a
terme. Un dels més importants és l’esdeveniment anomenat Danone Nations Cup.
|
A Danone són conscients que els nens són el futur. Per això,
desenvolupen programes i projectes socials que transmetin valors saludables i
ajudin a contribuir en el seu temps d’oci. També ho fan per a que la filosofia
de l’empresa d’alimentació saludable i vida sana sigui difosa i coneguda entre
els més joves, demostrant el seu compromís amb la salut i l’esport.
Heus aquí el perquè de la Danone Nations Cup, una experiència
única i inoblidable al voltant de l’esport, els valors i l’emoció per més de 2,5
milions de nens de tot el món.
Es tracta d’un torneig
internacional de futbol (ja és la dotzena edició) amb el suport de Zinédine
Zidane. Aquesta competició va dirigida a nens de 10 a 12 anys (categoria aleví)
de més de 40 països diferents i consisteix en 40 torneigs nacionals que
involucren 2,5 milions de nens, de més de 20.000 clubs i 25.000 escoles
procedents dels cinc continents. A més a més del campionat esportiu, l’esdeveniment
és una manera de promoure valors més enllà del futbol, com l’humanisme, la
proximitat, relacionar-se amb altres nens, l’entusiasme i hàbits de vida
saludables.
En els seus dotze anys d’existència,
la notorietat d’aquest s’ha anat reforçant gràcies a la implicació cada vegada
major de padrins famosos com Andrés Iniesta a Espanya, Deco a Portugal i colze
a colze amb Zinédine Zidane, ambaixador de la Final Internacional.
Mitjançant
aquest esdeveniment, Danone persegueix
un objectiu clar: permetre que el major nombre possible de nens tingui l’oportunitat
de somniar i de participar en una aventura que, a més de viure un mundial de
futbol, els permet conèixer nens de tot el món i la cultura de nous països.
Alhora, aquest compromís forma part integral de la missió de Danone: aportar salut, a través de l’alimentació
al major nombre de persones.
|
En definitiva la Danone Nations Cup és, sens dubte, tot
un esdeveniment que ha tingut un èxit brutal ja que ha assolit els objectius
inicials que es proposava. I no només això, ha aconseguit la notorietat que
tota empresa desitjaria obtenir.
Així doncs, ha creat una
experiència al voltant del futbol, connectant persones de tot el món, fent
també que la gent associï la marca amb el positivisme, la diversió i una vida
sana.
Fonts
emprades i webs d’interès:
No hay comentarios:
Publicar un comentario