lunes, 13 de mayo de 2013

Article 4 – Els esdeveniments



Avui parlarem sobre una de les tècniques específiques de les Relacions Públiques, els esdeveniments.
Un esdeveniment és un fet extraordinari o important en la vida d’una persona, d’una col·lectivitat social, de la humanitat.

Les finalitats dels esdeveniments són diverses. Primerament serveixen per realitzar reunions de grup organitzades. Perquè al final tinguin un missatge implícit i una estratègia del subjecte promotor.
També són útils per crear xarxes de relació i així, connectar persones de diferents indrets per establir vincles professionals.
Permeten crear experiències socials al voltant d’un contingut. Es tracta d’una experiència de relació però sempre conceptualitzada (sinó, no tindria cap sentit).
A més, indueixen a la fundació de lobbies (grups de pressió amb l’objectiu d’influenciar el debat públic per canviar la postura política o legislativa).

En resum, els esdeveniments constitueixen un gran recurs tècnic que s’aprèn a partir de la pràctica, que no té sentit sense una filosofia ben definida i que requereix una prèvia i meditada priorització en un concepte i uns públics.

Alguns dels molts exemples d’esdeveniments són: congressos, conferències, jornades, cursos, seminaris, panells de discussió, taules rodones, celebracions, gal·les benèfiques, fires, convencions d’empleats, salons, assemblees, inauguració d’un determinat edifici, etc.

Són moltes les empreses que realitzen esdeveniments per tal de donar-se a conèixer, aconseguir proximitat amb la gent i atraure potencials consumidors.
Una d’elles és l’empresa de iogurts Danone. El seu lema, ja des de fa uns anys, és “Alimenta sonrisas” i a la seva pàgina oficial podem trobar múltiples projectes que estan duent a terme. Un dels més importants és l’esdeveniment anomenat Danone Nations Cup.



A Danone són conscients que els nens són el futur. Per això, desenvolupen programes i projectes socials que transmetin valors saludables i ajudin a contribuir en el seu temps d’oci. També ho fan per a que la filosofia de l’empresa d’alimentació saludable i vida sana sigui difosa i coneguda entre els més joves, demostrant el seu compromís amb la salut i l’esport.








Heus aquí el perquè de la Danone Nations Cup, una experiència única i inoblidable al voltant de l’esport, els valors i l’emoció per més de 2,5 milions de nens de tot el món.

Es tracta d’un torneig internacional de futbol (ja és la dotzena edició) amb el suport de Zinédine Zidane. Aquesta competició va dirigida a nens de 10 a 12 anys (categoria aleví) de més de 40 països diferents i consisteix en 40 torneigs nacionals que involucren 2,5 milions de nens, de més de 20.000 clubs i 25.000 escoles procedents dels cinc continents. A més a més del campionat esportiu, l’esdeveniment és una manera de promoure valors més enllà del futbol, com l’humanisme, la proximitat, relacionar-se amb altres nens, l’entusiasme i hàbits de vida saludables.

En els seus dotze anys d’existència, la notorietat d’aquest s’ha anat reforçant gràcies a la implicació cada vegada major de padrins famosos com Andrés Iniesta a Espanya, Deco a Portugal i colze a colze amb Zinédine Zidane, ambaixador de la Final Internacional. 

Mitjançant aquest esdeveniment, Danone persegueix un objectiu clar: permetre que el major nombre possible de nens tingui l’oportunitat de somniar i de participar en una aventura que, a més de viure un mundial de futbol, els permet conèixer nens de tot el món i la cultura de nous països. Alhora, aquest compromís forma part integral de la missió de Danone: aportar salut, a través de l’alimentació al major nombre de persones. 


  

En definitiva la Danone Nations Cup és, sens dubte, tot un esdeveniment que ha tingut un èxit brutal ja que ha assolit els objectius inicials que es proposava. I no només això, ha aconseguit la notorietat que tota empresa desitjaria obtenir.
Així doncs, ha creat una experiència al voltant del futbol, connectant persones de tot el món, fent també que la gent associï la marca amb el positivisme, la diversió i una vida sana.  


Fonts emprades i webs d’interès: 



 



 















No hay comentarios:

Publicar un comentario