Avui parlarem d’un dels molts
models emergents que tenen a l’abast les empreses. S’anomena The Business Sphere of Public Relations
i va ser ideat pel Sr. Enric Ordeix
l’any 2005. Està basat en un dels corrents teòrics principals de les RRPP, el sociològic (James Grunig). A favor
d’aquest corrent, hi ha autors que tenen conceptes o models plantejats a partir
d’una perspectiva de Relacions Públiques en la qual les organitzacions han
d’aproximar-se i relacionar-se amb els seus entorns, és a dir, han d’establir
contacte amb els públics de referència. Podem fer esment a les paraules del
teòric nord-americà de les Relacions Públiques que és molt encertada:
“Per
tenir èxit empresarialment, s’ha de tenir èxit en les relacions amb tots els
públics que l’empresa involucra.” (James Grunig)
Així doncs, el model d ’Ordeix
consisteix en quatre àmbits.
El primer és el Corporate
Ambit. Aquí, l’empresa ha de saber com definir-se de cara als seus
empleats, als propietaris i accionistes. També cal ser capaç d’explicar
l’empresa en determinats nuclis. En definitiva, és la personalitat de l’empresa
(ser conscient de “com sóc i com ho explico”).
En segon lloc tenim el Social
Ambit. En aquest cas es tracta de definir l’empresa, d’explicar-la a
dos grans blocs: d’una banda, a la COMUNITAT (veïns físics, ONGs, activistes,
etc.) i d’una altra, a l’ ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (institucions públiques i
política).
En la tercera posició tenim el Journalistic
Ambit. En aquest terreny s’estudia com es vincula l’organització amb
els mitjans de comunicació convencionals i no convencionals. És necessari que
el professional tingui uns certs requisits com ara coneixements de periodisme o
capacitat per argumentar de manera adequada.
En darrer lloc hi ha el Comercial
Ambit. Intenta atraure el líder d’opinió (clients, en aquest cas) i a
més pretén fer-los seus, propis (com ara les prescriptores o les empreses
farmacèutiques, entre d’altres).
Existeixen tres grans públics de
mercats: clients, proveïdors i distribuïdors.
Podríem dir doncs que dins del
marc comercial entra tot allò que tingui a veure amb clients i productes.
www.compromisorse.com
|
Aquesta fundació neix amb la
vocació de donar valor a la societat i aprofitar tot el potencial de Renault pel foment, la divulgació,
investigació i formació en àmbits com la mobilitat sostenible, la seguretat
vial, el medi ambient, l’educació i la diversitat. Per tant, vol apostar per
construir una mobilitat sostenible a l’abast de tothom de manera que esdevingui
un vector de progrés per la societat i contribueixi a un desenvolupament més
sostenible pel nostre planeta.
A més, el seu lema és Drive The Change (“Impulsar el canvi”).
Així doncs, es posiciona en el mercat com una empresa que es compromet amb el
medi ambient i amb els seus clients. A part d’estar al dia de totes les
innovacions i optar per noves games d’automòbils 100% elèctrics.
Tot aquest apartat correspon al Corporate
Ambit, així és com es defineix l’empresa i els interessos pels quals es
mou. Encara que també pertany al Social Ambit ja que la Fundación RENAULT para la Movilidad
Sostenible és una institució sense ànim de lucre, el patrimoni del qual es
destina a la realització dels objectius d’interès general propis de la mateixa fundació.
Pel que fa a la relació de l’empresa
amb els mitjans de comunicació (Journalistic Ambit), Renault realitza diverses notes de premsa
i esdeveniments així com impulsa projectes per tal de donar-se a conèixer tant
a nivell intern (competència dins del sector) com extern (públics).
Aquestes activitats són cobertes
per diferents diaris i cadenes de televisió. Un bon exemple d’això és l’esdeveniment
que va dur a terme el passat 19 de març en el qual anunciava l’adaptació d’un
vehicle d’Autoescola per a persones de mobilitat reduïda a Palència.
www.arpem.com |
Quant al Comercial Ambit, l’empresa
mitjançant promocions com “Ven y pruébalo”,
al seu web oficial ofereix la possibilitat de reservar el cotxe amb el qual els
clients puguin estar interessats per tal de prendre una decisió millor i més
segura.
També realitza altres tipus de
promocions com ara obsequiar els consumidors amb unes entrades pel cinema fent
que visitin els concessionaris Renault,
una manera doncs d’atraure més clients.
En conclusió, amb aquesta anàlisi
hem pogut observar que l’empresa francesa Renault
està al dia de tot el seu entorn i té cura de tots els àmbits proposats a la Business Sphere of PR, tenint en compte
sempre la satisfacció dels seus clients, la innovació i cuidant també la seva
imatge corporativa.
Fonts
emprades i webs d’interès:
No hay comentarios:
Publicar un comentario