lunes, 13 de mayo de 2013

Article 3 – Les màximes de les Relacions Públiques


La filosofia de les RRPP es basa en una idea molt clara: fer-ho bé i fer-ho saber. Doncs no és suficient que les empreses, organitzacions o entitats actuïn correctament sinó que a més, han de mostrar que ho fan bé, ho han de fer públic.
Al voltant d’aquesta idea són molt importants les màximes de les Relacions Públiques que representen un conjunt de factors indispensables per portar a la pràctica aquesta filosofia.
Abans d’endinsar-nos en les màximes, convé tenir clara quina és la naturalesa de les RRPP, en altres paraules, quins són els punts cabdals:


1) Tenen un paper adjunt a direcció
2) Estan planificades
3) Potencien la comprensió
4) Són creadores d'opinió
5) Milloren la coherència
6) Donen valor social a l'entitat
    
Ara sí, els principis de les RRPP atribuïbles tant a persones, a institucions com a entitats són quatre.

Comencem per la humanitat que inclou altres valors com la sensibilitat, la senzillesa o la capacitat de diàleg, és a dir, de saber buscar i trobar punts d’interès compartit.

En segon lloc hi ha la honestedat que significa que hem de ser conseqüents, transparents i hem de saber admetre errors. Aquest últim punt alhora ens fa guanyar en sensibilitat humana.

En tercer lloc trobem la humilitat. S’aconsegueix treballant darrere “l’escenari” ja que els professionals de les Relacions Públiques no són líders d’opinió. I també estableixen contacte només amb els “homònims”.

Per acabar tenim la constància que implica aspectes com la continuïtat, el compromís (valors, actituds cap a l’entorn social) i la voluntat de servei (sempre han de vetllar per les persones, pels seus clients). 


Un clar exemple de tot això és l’Obra Social La Caixa. Es proposa ser una entitat de referència a escala internacional, compromesa amb els drets humans, la pau, la justícia i la dignitat de les persones.





La seva intenció és contribuir en el progrés de les persones i de la societat amb especial incidència en els col·lectius més vulnerables (com ara les persones grans, amb alguna discapacitat o persones amb risc d’exclusió social) mitjançant programes propis, aliances estratègiques o col·laboracions amb tercers. 

Tot això orientat amb uns objectius de transformació social sostenible i de generació d’oportunitats per a les persones.
Sota la frase “Seguimos poniendo el alma”, Obra Social La Caixa té uns valors i unes màximes ben definides. Els primers són la solidaritat, la integritat, l’humanisme i la transcendència.
Els seus principis d’actuació són l’eficiència (professionalitat, creativitat i efecte multiplicador), la reflexió (capacitat d’aprenentatge a partir dels resultats), proximitat ja que es posicionen com una empresa que es sensibilitza amb el seu entorn; l’anticipació i la innovació, la flexibilitat, la cultura d’aliances (treball a la xarxa, sinèrgies) i per últim la independència acompanyada de la neutralitat i el pluralisme.

En el cas de la gent gran, s’encarrega d’oferir-los els mitjans per a que puguin realitzar-se. Per això, hi ha més de 600 centres repartits per tota Espanya en els quals s’imparteixen tallers, cursos, conferències i es realitzen activitats que fomentin la seva autonomia. A més, per aquells que tinguin més dificultats s’ha creat un servei de transports que els permet assistir als centres on són atesos per un personal especialitzat en la prevenció de la dependència.



També s’ha preocupat per la construcció i lloguer d’habitatges a preus inferiors que els del mercat, facilitant l’accés a un habitatge digne per aquelles persones majors 65 anys amb rendes més baixes.       
En la mateixa línia, fomenta el voluntariat entre la gent gran per a que, amb la seva experiència, ajudin aquells qui més ho necessitin.








Per acabar, és interessant afegir la creació d’un programa d’integració laboral de col·lectius en risc d’exclusió social. S’anomena Incorpora i es tracta d’una àmplia xarxa d’entitats socials que té com a objectiu fonamental la recerca d’oportunitats d’inserció d’aquestes persones i de sensibilització general.   


En definitiva podríem dir que l’Obra Social La Caixaho fa bé i ho fa saber” perquè a part d’impulsar projectes d’ajuda que fan millorar la societat, els fa públics de manera que tothom en pugui ser conscient, ja sigui mitjançant anuncis publicitaris, campanyes o a través del seu web oficial.












Fonts emprades i webs d’interès:

















No hay comentarios:

Publicar un comentario